Program je namijenjen mladima u dobi od 12-18 godina u svrhu poboljšanja vještina samosvjesnosti, vještina emocionalne samoregulacije, izgradnje vještina brige o mentalnom zdravlju i socijalne povezanosti.
Kroz program ćemo vas voditi korak po korak, putem pristupačnih tehnika, vještina, igara i aktivnosti kojima se približava praktična primjena mindfulnessa i time se dolazi do ishoda prakticiranja mindfulnessa. Roditeljima polaznika nudimo mogućnost konzultacija te kratki pdf vodič o tome što je mindfulness i kako podržati djecu u prakticiranju.
Zašto Mindfulness u radu s djecom i mladima?
Mindfulness je velika riječ, ali jednostavna ideja. To je obraćanje pažnje sa stavom brižnosti, iz trenutka u trenutak. Obzirom na puno podražaja oko i unutar nas, nije neobično da smo često u distrakciji. Potrebno je vježbanje kako bismo koristili osjetila i usmjerili se na jednu stvar i naučili živjeti u trenutku. Takva praksa može direktno poboljšati živote djece i mladih na značajne načine.

Neki od pozitivnih učinaka predloženih od nedavnih istraživanja su (Burke, 2009):
- Povećanje emocionalne regulacije
- Povećanje socijalnih vještina
- Povećana sposobnost za usmjeravanjem pažnje
- Povećana radna memorija, planiranje i organiziranje
- Povećano samopouzdanje
- Povećan osjećaj mirnoće, opuštenosti i samo-prihvaćanja
- Povećana kvaliteta spavanja
- Smanjena ispitna anksioznost
- Smanjenje ADHD ponašanja – hiperaktivnost i impulzivnost
- Smanjenje neugodnih afekata/emocija
- Smanjenje anksioznosti, smanjenje depresije
- Usmjeravanje prema konstruktivnom nošenju s ljutnjom
ORGANIZACIJA RADA:
KOME JE NAMIJENJEN? Mladima u dobi od 12 do 18 godina.
KADA? Program se provodi u periodu od 05.04. do 31.05.2022. godine, kroz 8 susreta u trajanju od 90 minuta/1 tjedno.
Utorkom od 19:45 -21.15 sati.
KOLIKO? Cijena programa iznosi 1.800,00 kn.
Uplatu je potrebno izvršiti prije početka tečaja.
GDJE? Tečaj se održava na adresi Avenija Dubrovnik 17, Muzej suvremene umjetnosti u Zagrebu.
NAPOMENE I PREDUVJETI ZA POHAĐANJE:
- Prije programa potrebna je kratka konzultacija putem elektoničke pošte ili telefonski po potrebi s voditeljicom programa.
- O prisutnosti psiholoških ili fizičkih poteškoća voditeljica treba biti informirana kako bi program bio maksimalno učinkovit za polaznike.
- Program nije namijenjen za mlade s težim oblicima mentalnih i/ili fizičkih poteškoća zbog kojih ne bi bilo moguće pratiti ovaj program.
Po završetku programa svaki polaznik/ca će dobiti isprintani priručnik programa, link za audio zapise prakticiranja mindfulness vježbi, kratak pdf vodič za roditelje.
Prijave i informacije na: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
M: +385 (0)91 5021727

O PROGRAMU
Programom mladi dobivaju priručnik s tehnikama i teorijskom pozadinom aktivnosti koje će se raditi u programu. Prije prvog susreta, sastaju se roditelji koji dobivaju kratki pdf sažetak o tome što je mindfulness i kako poduprijeti i podržati mlade u prakticiranju aktivnosti tijekom i nakon programa. Sudjelovanje roditelja nije uvjet za polazak na program, već mogućnost i opcija programa.
Opći ciljevi programa:
- Poticanje samosvjesnosti: Ja trebam/želim/osjećam/mislim/osjetim
- Izgradnja zdravog samopouzdanja i samo-prihvaćanja: Biti dobro
- Ublažavanje i rad s unutarnjim kritičarem: Svjesno, a ne savršeno
- Osvještavanje i prepoznavanje emocija: Osjećam
- Svjesno izražavanje emocija i misli: Pokazujem i komuniciram
- Nošenje s intenzivnim emocijama: Udahni, umiri, podrži
- Izgradnja vještina socijalne povezanosti: Dio sam
- Koncentracija bez pritiska: Od čega me distrakcije štite
Mogući ishodi:
- Bolje poznavanje sebe i izražavanje potreba
- Razvijanje zdravog samopouzdanja i smanjenje samokritičnosti
- Blaži odnos prema svojim emocijama, mislima i tijelu
- Razvijanje emocionalne regulacije i komunikacije o emocijama
- Razvijanje vještina socijalnog povezivanja
- Razvijanje vještina nošenja sa stresom/intenzivnim emocijama/anksioznosti
- Bolje nošenje s ispitnom anksioznosti
- Bolja organizacija aktivnosti i obaveza
- Razumijevanje distrakcija i promjena u načinu koncentracije
- Razvijanje načina brige o mentalnom zdravlju
Tematske cjeline po tjednima:
- tjedan: Otkrijmo um: miran vs. nemiran
- tjedan: Kako i zašto biti ovdje i sada?
- tjedan: Prihvaćanje - kako blaže prema sebi?
- tjedan: Distrakcija i koncentracija postaju prijatelji
- tjedan: Svjesnost o emocijama: I ja osjećam
- tjedan: Komuniciram(o) i povezujem(o) se
- tjedan: Punim baterije
- tjedan: U svakom danu nešto Mindful

Voditeljica:
Ivana Kurtov, magistra socijalne pedagogije, edukatorica gestalt psihoterapije i certificirana mindfulness učiteljica u suradnji s Udrugom Mindfulness Hrvatska i UK Mindfulness Association. Završava edukaciju za joga učitelja u Australiji s posebnim interesom u radu na području mentalnog zdravlja. Više godina radi kao savjetodavni terapeut u liječenju poremećaja hranjenja i poremećaja uzrokovanih stresom i traumom. Za vrijeme studija razvija veliku želju u istraživanju mindfulnessa što je dovodi do toga da zajedno s kolegama osnuje Udrugu Mindfulness Hrvatska. Svoje iskustvo u radu s mladima i odraslima temelji na cjelovitom/holističkom pristupu implementirajući iskustva i znanja s područja socijalne pedagogije, mindfulnessa, kliničkog terapijskog iskustva i terapijske joge. Svoju inspiraciju nalazi u vlastitim radostima i načinu brige za sebe za koju vjeruje da može biti kreativan i prekrasan proces. Naučiti mlade o vlastitom tijelu i umu može postaviti čvrsto temelje za ostatak života. Učenje nekog sadržaja je proces upoznavanja sebe, svojih kapaciteta i potencijala. Njena želja je prenijeti poruku o različitosti učenja kao bogatstvu mlade osobe, ponuditi iskustvo u kojem će mlada osoba moći prepoznati i izgraditi povjerenje u sebe što je onda najvažniji pokretač svih akcija. Smatra da je vrlo važno pristupiti učenju na cjeloviti način, uključujući tijelo, um i duh kako bi se u procesu učenja moglo očuvati i unaprijediti mentalno i fizičko zdravlje, upoznati svoje potencijale i prenijeti ih u svijet.