UMIJEĆE SAMOPOUZDANJA — PROGRAM ZA MLADE (8 SUSRETA)
Kroz kreativni izraz, pokret i mindfulness, učenje o sebi može postati najvažnija školska lekcija!
„Umijeće samopouzdanja“ je osmotjedni program namijenjen učenicima kojima je najteži predmet – vjerovati u sebe. U sigurnom, poticajnom okruženju, kroz kreativne tehnike, mindfulness prakse i socijalno-pedagoške metode, učenici uče kako graditi zdrav odnos prema sebi, svojim osjećajima i mislima.
Program povezuje emocije, misli, komunikaciju i kreativno izražavanje te pomaže učenicima da razviju stav samopouzdanja koji prethodi uspjehu – u školi, odnosima i svakodnevnim izazovima.
ORGANIZACIJA RADA:
KOME JE NAMIJENJENO?
Učenicima osnovnih i srednjih škola u dobi od 11 do 16 godina koji žele:
- razviti samopouzdanje i vještine samoizražavanja,
- naučiti regulirati emocije,
- ojačati vjerovanje u svoje sposobnosti,
- poboljšati komunikaciju i odnose,
- naučiti se nositi sa stresom u školi i svakodnevnim situacijama.
KADA?
"Umijeće samopouzdanja" provodi se kroz 8 susreta u trajanju od 120 minuta/1 tjedno:
- u periodu od 7. 2. do 28. 3. 2026. godine,
- subotom od 15:00 do 17:00 sati.
GDJE?
Program se provodi na adresi Amruševa ul. 8 u Zagrebu.
KOLIKO?
Cijena programa (8 sureta) iznosi 250,00 EUR.
Mjesto u grupi osiguravate prijavom na: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
M: +385 (0)91 5021727
Program se provodi u grupi od minimalno 6 polaznika.
Svi materijali su osigurani, nije potrebna prethodna priprema.
Po završetku programa polaznici dobivaju digitalne materijale za nastavak vježbanja.
Teme programa oblikovane su kroz kombinaciju mindfulness praksi, kreativnih tehnika, socijalno-pedagoškog rada i iskustva voditeljice u radu s djecom i mladima.
Kroz ciklus obrađujemo:
- osvještavanje misli i osjećaja povezanih s nedostatkom samopouzdanja
- vlastitu sliku o sebi i osjećaj vlastite vrijednosti
- „najteže lekcije“ samopouzdanja (znanje, vještine, izgled, ocjene)
- samopouzdanu komunikaciju
- prakse samo-suosjećanja
- buđenje i jačanje osobnih snaga
KAKVE LEKCIJE UČENICI NOSE KUĆI?
„Moja vrijednost nema veze s brojem.“
„Moje misli su važne.“
„Bitno je kako se osjećam.“
„Moj glas je možda tih, ali ono što govori je glasno.“
„Hrabro stojim iza svojih osjećaja i to je moja snaga.“
„Slavim uspjeh i prihvaćam neuspjeh.“
„Moj izgled ne određuje moju vrijednost.“
„Moja različitost je moje bogatstvo.“
„Pokretom i likovnim izrazom mogu nositi teške emocije kada ih ne mogu izgovoriti.“
„Pozitivnim mislima i djelovanjem mogu pobijediti svoje strahove.“
SUSRET 1: "Moje snage"
- U vođenoj fantaziji polaznici otkrivaju „sigurno mjesto“ unutar sebe.
- Kroz autoportret snaga i ogledalo afirmacija uče prepoznati zaštitne dijelove sebe.
- Dotičemo se teme vlastitog izgleda i utjecaja pokreta na emocionalno stanje.
SUSRET 2: "GROUNDING tehnike i vježbe"
- Uvod u mindfulness kroz vježbe „uzemljenja“.
- Polaznici modeliraju glinu kao alat za regulaciju emocija.
- Razgovaramo o vlastitim vještinama i kako one podupiru samopouzdanje.
SUSRET 3: "Afekcija kao protekcija"
- Učimo kako nas dragi predmeti mogu podsjetiti na snagu i postati simbol zaštite.
- Razvijamo tehnike kojima učenici jačaju samopouzdanje i smanjuju strahove.
SUSRET 5: "Kako se opustiti u društvenim situacijama?"
- Otkrivamo što stoji iza treme u društvu, komunikacijskih izazova, vršnjačkih odnosa i bullyinga.
- Upoznajemo akcijsko slikarstvo i pokret kao metode za jačanje samopouzdanja.
SUSRET 7: "Individualni zajedno"
- Grupne mindfulness vježbe, rad u parovima i manjim grupama.
- Učimo kako pozitivna interakcija gradi samopouzdanje, a kako očuvati individualnost unutar odnosa.
SUSRET 4: "Kako nadvladati strahove?"
- Bavimo se mislima i strahovima koji oblikuju ponašanje.
- Koristimo journaling – privatan i anoniman – kao alat za izražavanje onoga što nas koči. Razrađujemo moguće pozitivne ishode.
SUSRET 6: "Učeničke muke"
- Razgovaramo o tremi na ispitima, zaboravljanju, konfliktima u razredu i pritiscima škole.
- Učimo kako kreativni i tjelesni izraz pomažu u regulaciji emocija te kako poticati pozitivne ishode u školskom okruženju.
SUSRET 8: "Kako prijeći most?"
- Završna radionica u kojoj integriramo sve naučeno. Uvodimo tehniku „prelaženja mosta“ – simbolički korak prema rastu, hrabrosti i novoj slici o sebi.
Danas zbog velikog utjecaja društvenih mreža i velikih pritisaka na uspješnost – pred mladima se svakodnevno prikazuju nerealni ciljevi. Samopouzdanje nije samo rezultat postignutog uspjeha, već je to stav i promjena odnosa prema svojim mislima i osjećajima dok uspjeh još ne postoji.
Sve počinje od misli, kako mislimo o sebi - u to počinjemo vjerovati. Potom vjerovanja kreiraju i osjećaje koje imamo za sebe, a na kraju to sve utječe na naše djelovanje. Ponašamo se u skladu s onime što mislimo o sebi i o svijetu.
UMIJEĆE SAMOPOUZDANJA:
Motivacija za osnivanjem ovog programa dolazi djelomice iz iskustva rada s učenicima koji iskazuju probleme u učenju. Isti učenici u velikoj većini pokazuju nisko samopouzdanje. Niska razina vjerovanja u svoje mogućnosti utječe na lučenje hormona stresa što blokira rast i učenje. Kako bismo prepoznali nepoznate informacije, izlažemo se izlasku izvan zone ugode. Često taj izlazak preraste u paniku jer se bude misli vezane uz nisko samopouzdanje: „Ja ne vrijedim“, „Drugi znaju bolje, neću ni pokušavati“, „Ako nije savršeno, nije dovoljno“, „Nesposoban/na sam, bolje da se ni ne trudim“.
Ulaganje u samopouzdanje je ulaganje u učenje, rast te mentalno i fizičko zdravlje.
Voditeljica:
Adrijana Brčić, magistarski je student Nastavničkog odsjeka Akademije likovnih umjetnosti, smjer Kiparstvo, gdje od 2022. godine aktivno razvija svoje pedagoške kompetencije i umjetničke vještine. Kroz brojne metodičke radionice i obrazovne programe Akademije stječe bogato iskustvo rada s djecom, adolescentima i različitim osjetljivim skupinama. Sudjelovala je u projektnim nastavnim programima u suradnji sa Školom primijenjene umjetnosti i dizajna, inkluzivnim radionicama u Centru za autizam u Sloboštini te kreativnim radionicama za oboljele od gastrointestinalnih bolesti u Centru za tumore.
U svom pedagoškom radu Adrijana njeguje pristup u kojem je svako dijete viđeno, prepoznato i podržano. Umjesto standardiziranih metoda, polazi od individualnih snaga, talenata i osobnih kvaliteta svakog učenika. Vjeruje da se samopouzdanje ne gradi kroz natjecanje ili usporedbe, nego kroz osvještavanje vlastite vrijednosti — i kroz iskustvo da je upravo ono što jesmo dovoljno dobro i dovoljno snažno.
„Djeca u sebi nose nevjerojatnu kreativnost i hrabrost,“ kaže Adrijana. „Moj je zadatak pomoći im da taj iskonski dio sebe zadrže i kad odrastanje postane izazovno.“
Kao voditeljica programa Umijeće samopouzdanja, Adrijana kombinira umjetničke tehnike, kreativne procese i elemente mindful pristupa kako bi učenici lakše istražili svoje misli, emocije i unutarnje resurse. Kroz vođene likovne vježbe, razgovor i refleksiju potiče djecu da razvijaju stabilno i autentično samopouzdanje — onakvo koje ostaje s njima i izvan radionice.
Adrijana vidi umjetnost kao snažan alat osobnog rasta: kroz materijal, boju i oblik djeca uče iskreno izražavati sebe, prepoznati vlastite snage i graditi sigurnost u ono što mogu i jesu.
