Ovim vikend programom povezat ćemo osjećaje i misli s učenjem i kroz
kreativne tehnike naučiti na koji način regulirati neugodne emocije i ohrabriti se za učenje!
Vikend program „Umijeće Samopouzdanja“ namijenjen je učenicima kojima je najteži predmet samopouzdanje. Iako takav predmet ne postoji u školi i nitko ga ne ocjenjuje, učenici su ti koji su sebi najstroži profesori. Često si postavljaju nerealna očekivanja, a kada ih ne dostignu okrivljuju sami sebe. Boje se pristupiti izazovima kako neuspjeh ne bi dodao još materijala ovom teškom predmetu.
Premda ovakav predmet ne postoji u školi, samopouzdanje se uči. Za samopouzdanje nije potrebno biti bolji, uspješniji učenik, niti imati bilo kakav razlog za vjerovati u sebe.
Upravo suprotno. Nakon samopouzdanja, dolaze rezultati. Rezultati samopouzdanja ogledaju se u osjećajima koji onda mijenjaju misli i ponašanje. Sve zajedno utječe na mentalno i fizičko zdravlje. To su osjećaji koji pokreću učenike da izraze ono za čime su strastveni, da se izbore za sebe, da vjeruju u svoje misli, ideje i zaključke, da hrabro pokazuju svoje osjećaje i ostvaruju kvalitetne odnose, da se uklope, a da pritom ne izgube svoju individualnost.
ORGANIZACIJA RADA:
KOME JE PROGRAM NAMIJENJEN? Učenicima osnovnih i srednjih škola u dobi od 11 do 16 godina.
Program se provodi u grupi od minimalno 6 polaznika.
GDJE? Program se provodi na adresi Amruševa ul. 8 u Zagrebu.
Mjesto u grupi osiguravate prijavom na: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
M: +385 (0)91 5021727
Sadržaj programa: aktivnosti i vježbe programa inspirirane su mindfulness tehnikama i učenjima, socijalno-pedagoškim intervencijama te iskustvom voditeljice u radu s mladima.
Kroz program učenici će prolaziti sljedeće teme:
- Osvještavanje vlastitih misli i osjećaja vezanih uz nedostatak samopouzdanja
- Osvještavanje vlastitog osjećaja vrijednosti
- Najteže lekcije iz samopouzdanja – gdje učenici padaju (slika o sebi, znanje, vještine, izgled, ocjene)
- Samopouzdana komunikacija
- Prakse mindfulnessa i samo-suosjećanja
- Buđenje svojih snaga
Ovu su određene lekcije koji učenici mogu dobiti prisustvovanjem programu:
- Moja vrijednost nema veze s brojem
- I moje misli su važne
- Bitno je kako se osjećam
- Moj glas je možda tih, ali ono što govori je glasno
- Hrabro stojim iza svojih osjećaja i to je moja snaga
- Slavim uspjeh i prihvaćam neuspjeh
- Moj izgled ne određuje moju vrijednost
- Moja različitost je bogatstvo
Za sudjelovanje nije potrebna dodatna priprema, a svi materijali su osigurani.
Nakon završetka programa, polaznicima šaljemo na mail sve potrebne materijale za nastavak
prakticiranja samopouzdanja i podsjetnike!
Danas zbog velikog utjecaja društvenih mreža i radi velikih pritisaka na uspješnost – pred mladima se svakodnevno prikazuju nerealni ciljevi. Suprotno očekivanom, motivacija pred strahovima i pritiscima opada, a raste uz osjećaje vrijednosti i vjerovanje u sebe. Samopouzdanje nije samo rezultat postignutog uspjeha, već je to stav i promjena odnosa prema svojim mislima i osjećajima dok uspjeh još ne postoji.
Sve počinje od misli, kako mislimo o sebi - u to počinjemo vjerovati. Potom vjerovanja kreiraju i osjećaje koje imamo za sebe, a na kraju to sve utječe na naše djelovanje ili ponašanje. Ponašamo se u skladu s onime što mislimo o sebi i o svijetu.
Do samopouzdanja se dolazi kroz buđenje zdravih vjerovanja o sebi te uz razne kreativne vježbe i kroz grupni rad s vršnjacima.
Samopouzdanje i učenje: motivacija za osnivanjem ovog programa dolazi djelomice iz iskustva rada s učenicima koji iskazuju probleme u učenju. Isti učenici u velikoj većini pokazuju nisko samopouzdanje. Niska razina vjerovanja u svoje mogućnosti uvelike utječe na lučenje hormona stresa što blokira rast i učenje. Kako bismo mogli naučiti nepoznate informacije izlažemo se izlasku izvan zone ugode. Često taj izlazak koji je normalan za učenike postaje panika jer se bude misli i vjerovanja vezana uz nisko samopouzdanje, poput „Ja ne vrijedim“, „Drugi znaju bolje, neću ni pokušavati“, „Ako nije savršeno, nije dovoljno“, „Nesposoban/na sam, bolje da se ni ne trudim“.
Suprotno vjerovanjima, stroži režimi učenja utječu lošije na sliku o sebi i naučeni sadržaj. Ulaganje u samopouzdanje je ulaganje u učenje i rast. Također ulaganje u mentalno i fizičko zdravlje.
Zdravo samopouzdanje preduvjet je učenja.
Voditeljica:
Ivana Kurtov, magistra socijalne pedagogije, edukantica gestalt psihoterapije i certificirana mindfulness učiteljica u suradnji s Udrugom Mindfulness Hrvatska i UK Mindfulness Association. Završava edukaciju za joga učitelja u Australiji s posebnim interesom u radu na području mentalnog zdravlja. Više godina radi kao savjetodavni terapeut u liječenju poremećaja hranjenja i poremećaja uzrokovanih stresom i traumom. Za vrijeme studija razvija veliku želju u istraživanju mindfulnessa što je dovodi do toga da zajedno s kolegama osnuje Udrugu Mindfulness Hrvatska. Svoje iskustvo u radu s mladima i odraslima temelji na cjelovitom/holističkom pristupu implementirajući iskustva i znanja s područja socijalne pedagogije, mindfulnessa, kliničkog terapijskog iskustva i terapijske joge. Svoju inspiraciju nalazi u vlastitim radostima i načinu brige za sebe za koju vjeruje da može biti kreativan i prekrasan proces. Naučiti mlade o vlastitom tijelu i umu može postaviti čvrsto temelje za ostatak života. Učenje nekog sadržaja je proces upoznavanja sebe, svojih kapaciteta i potencijala. Njena želja je prenijeti poruku o različitosti učenja kao bogatstvu mlade osobe, ponuditi iskustvo u kojem će mlada osoba moći prepoznati i izgraditi povjerenje u sebe što je onda najvažniji pokretač svih akcija. Smatra da je vrlo važno pristupiti učenju na cjeloviti način, uključujući tijelo, um i duh kako bi se u procesu učenja moglo očuvati i unaprijediti mentalno i fizičko zdravlje, upoznati svoje potencijale i prenijeti ih u svijet.